Payment with Klarna Payment with Swish
Tryck på beställning | Minimialt med spill | Snabb leverans

Allmänna villkor för tapeter

Priser

Alla våra priser anges i svenska kronor, SEK, och inkluderar 25 % moms.

Vi reserverar oss för eventuella prishöjningar, momsjusteringar, valutaförändringar, tryckfel, prisfel, slutförsäljningar, lagerfel, etc. En produkt som redan skickats från vårt lager påverkas inte av en eventuell höjning eller sänkning av priset som sker efter ordertillfället, till exempel i form av rea, kampanjer, rabattkoder eller förändringar i prissättningen.
Rabattkoder är generellt knutna till kampanjer som är tidsbegränsade. Köp med ogiltig rabattkod som av misstag gått igenom kan komma att annulleras.
Vi ansvarar inte för eventuell ekonomisk skada som uppkommer av en annullerad beställning.

Betalningsvillkor

Privatkunder debiteras vid beställningstillfället. Betalningsvillkor för företag med godkänd kredit är 20 dagar netto från fakturadatum. Eventuell betalning därefter debiteras dröjsmålsränta enligt lag. Minimidebitering motsvarande 3 kvadratmeter tillämpas. Priser på hemsidan inkluderar moms som default. Visningen kan ändras med väljaren uppe till höger.

Betalningsmetod:

Du kan betala med förskottsfaktura, Klarna Checkout, Paypal, eller Swish.  Inga kortuppgifter hanteras eller sparas av KullaStintan. Läs mer hos eller Klarna. www.paypal.se. www.klarna.se
Vill du ha förskottsfaktura behöver du maila in din order, [email protected].

Leveranstid

Normal leveranstid inom Sverige är ca 7 dagar. Om beställningen är skräddarsydd sätter inte produktionen igång innan korrektur och/eller andra tillkommande orderdetaljer godkänts av kunden. Leveranstiden räknas från produktionsstart. Specialbeställningar med korta ledtider kan innebära expresstillägg. Fraktkostnad tillkommer på alla beställningar för företag om det inte redan specificerats vid ordertillfället. Fraktkostnaden för specialbeställningar baseras på vikt och destination. Tull, import- och exportkostnader och ev. lokala skatter vid försändelse till utlandet ingår ej. För ej uthämtade paket debiteras returfrakten beställaren. Ej uthämtat paket gäller ej som reklamation. Ingen återbetalning ges då alla våra varor tillverkas på beställning.

Färgåtergivning

Tänk på att färgåtergivningen av bilder kan variera från skärm till skärm. Färger kan också uppfattas olika beroende på material och glans. Namngivning av färger är subjektiv och uppfattas olika av olika personer. Är du osäker bör du beställa ett prov innan du bestämmer dig. Olika tillverkningstillfällen kan också ge små nyansskillnader. Ovan nämnda skillnader ger ej rätt till reklamation.

Reklamation

Reklamation måste ske inom 5 arbetsdagar från mottagandet av varan. Öppna förpackningen och kontrollera innehållet så snart varan anlänt. Spara allt inner- och ytteremballage vid fraktskada för att möjliggöra inspektion av fraktbolaget. Om tapeten uppvisar trycktekniska felaktigheter måste hela tapeten sändas tillbaka för att reklamation skall kunna genomföras. Kantresning, blåsbildning och glipor är vanliga fel som inte beror på tapeten. Dessa fel härleds till acklimatiseringstid, limmängd, underlag och uppsättning. KullaStintan ersätter inte måleriarbete, omtapetseringskostnader eller kostnader för tidsförlust och annan indirekt skada. Monterad tapet kan ej reklameras.

Ångerrätt och avbeställning

Observera att samtliga KullaStintans tapeter är måttanpassade och därför inte kan returneras eller ångras efter produktionsstart. Ångerrätten enligt lagen om distansavtal gäller ej. När en order är satt i produktion kan avbeställning inte ske. Ändringar och arbete som medfört kostnader innan avbeställning skett kommer att faktureras, exempelvis retuscheringsarbete eller projektledning på plats.

Varumärken

Vid inlämnande av original för eget tryck är kunden ansvarig för att regler gällande patent, upphovsrätt eller varumärkesrätt följs. Alla medförda skyldigheter ligger hos beställaren. Referenser som visas på hemsidan är från våra kunder eller kunders kunder och är endast att betrakta som visningsexemplar. Tapetmotiv som ej finnes i webshoppen är inte att betrakta som till försäljning till allmänheten utan tillstånd från den ursprungliga uppdragsgivaren. 

Användning av personuppgifter.

Den 25 maj 2018 trädde en ny lagstiftning i kraft, dataskyddsförordningen. I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du kan förvänta dig av oss. Enligt GDPR (General Data Protection Regulation) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig. När du beställer hos oss godkänner du att dina kontaktuppgifter lagras i vårt kundregister. Uppgifter i kundregistret används för att upprätthålla service och leverera varan, samt i direktmarknadsföringssyfte till dig som kund. Önskar du inte att dina uppgifter lagras kan du skriftligen meddela oss det vid ordertillfället eller när som helst efteråt. Uppgifterna kommer aldrig att lämnas ut till tredje part om servicen eller lagen så ej kräver. Det kan vara nödvändigt t.ex till leveransföretag som ska leverera din vara, hantverkare som ska montera din tapet, bokföring eller i kontakt med myndighet eller rättstvist. Genom ditt köp godkänner du dessa villkor och lämnar ditt samtycke till att vi behandlar dina personuppgifter enligt ovan.


Köpvillkor för övriga produkter

Priser

Alla våra priser anges i svenska kronor, SEK, och inkluderar 25 % moms.

Vi reserverar oss för eventuella prishöjningar, momsjusteringar, valutaförändringar, tryckfel, prisfel, slutförsäljningar, lagerfel, etc. En produkt som redan skickats från vårt lager påverkas inte av en eventuell höjning eller sänkning av priset som sker efter ordertillfället, till exempel i form av rea, kampanjer, rabattkoder eller förändringar i prissättningen.

Lagersaldot kan vara missvisande på grund av klippmånen. Du får ett meddelande om ett tyg du beställt inte finns tillräckligt i lager och återbetalning sker. Vi ansvarar inte för eventuell ekonomisk skada som uppkommer av en annullerad beställning.

Tyger säljs per decimeter. 1=1dm, 10=1m, minsta beställningsmått är 5 dm.

Rabattkoder är generellt knutna till kampanjer som är tidsbegränsade. Köp med ogiltig rabattkod som av misstag gått igenom kan komma att annulleras.

Förhandsbokningar

Förhandsbokningar är bindande. Betalning som sker med Klarna faktureras direkt vilket innebär att du betalar långt innan leverans. Detta beror på begränsningar i Klarnas system som inte medger att en order läggs så långt i förväg utan att annulleras.

Leveranstid

Normal leveranstid är 3-5 vardagar. Vid hög belastning kan leveranstiden bli längre. Förhandsbokningar har annan leveranstid vilket framgår vid bokningen. Tillverkning av andra produkter än tapet kan ta lång tid, räkna med 6-8 veckor.

Leveranssätt/Fraktsätt

Vi erbjuder olika leveranssätt beroende på vad paketet väger. Frakt baseras på vikt på paketet.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.
Kullastintan beslutar om fraktsätt om inte kunden själv vill betala för ett dyrare alternativ.

Betalningsalternativ

Du kan betala med Klarna Checkout, Paypal eller Swish.  Inga kortuppgifter hanteras eller sparas av KullaStintan. Läs mer hos eller Klarna. www.paypal.se. www.klarna.se

Färgåtergivning

Tänk på att färgåtergivningen av bilder kan variera från skärm till skärm. Färger kan också uppfattas olika beroende på material tryckmetod. Namngivning av färger är subjektiv och uppfattas olika av olika personer. Olika tillverkningstillfällen kan också ge små nyansskillnader. Ovan nämnda skillnader ger ej rätt till reklamation.

Ångerrätt/Reklamation

Om du vill reklamera en vara kontakta vår kundtjänst via mail [email protected]. Märk ämnesraden med "reklamation" och ditt ordernummer.

Klagomål, eventuella fel eller brister i leveransen från Kullastintan måste ske inom sju dagar efter att du upptäckt felet. Det är ditt ansvar att påvisa felet. Du kan reklamera defekter i tyg innan du gjort åverkan. Har du tvättat, klippt eller sytt i tyget har du förlorat din reklamationsrätt.

Observera att fakturadatum ej flyttas fram vid ersättning av reklamerade varor. 

Ångerrätt gäller enligt distansavtalslagen inom 14 dagar från mottagandet av varan. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Gäller inte klippta metervaror eller på annat sätt specialbeställda varor enligt kap:2; 11§ av distans & hemköplagen. ) Vi följer Konsumentverkets rekommendationer. För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden.

Du har inte ångerrätt på beställningsvaror, förhandsbokningar eller varor som specialtillverkats. Ångerrätten gäller inte om varans pris är bundet till någon annan marknad, om varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller om förseglingen är bruten.

Tänk på att skicka tillbaka varan väl emballerad då du ansvarar för att varan kommer fram i ursprungligt skick. Du kommer att bära kostnaderna för att returnera varorna. När varan har mottagits och kontrollerats så sker återbetalning av varan (frakten återbetalas inte) till ditt konto, alternativt via Klarna inom 14 dagar, om inget annat har avtalats. Varor som returneras med postförskott hämtas inte ut.

Vid eventuella tvister följs Allmänna Reklamationsnämndens beslut ( www.arn.se ).

För ytterligare information om distans- och hemförsäljningslagen:

Konsumentverkets hemsida: www.Konsumentverket.se 

Svensk författningssamling på riksdagens hemsida: www.Riksdagen.se (direktlänk till lagen)

Observera att personliga produkter så som tillklippta tyger, förhandsbokningar, tapeter eller på annat sätt specialbeställda varor, ej är returnerbara enligt kap:2; 11§ av distans & hemköplagen.

Skador på paket och ej uthämtade paket

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.

Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket & brev ca 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

GDPR

Den 25 maj 2018 trädde en ny lagstiftning i kraft, dataskyddsförordningen. I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du kan förvänta dig av oss. Enligt GDPR (General Data Protection Regulation) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig. När du beställer hos oss godkänner du att dina kontaktuppgifter lagras i vårt kundregister. Uppgifter i kundregistret används för att upprätthålla service och leverera varan, samt i direktmarknadsföringssyfte till dig som kund. Önskar du inte att dina uppgifter lagras kan du skriftligen meddela oss det vid ordertillfället eller när som helst efteråt. Uppgifterna kommer aldrig att lämnas ut till tredje part om servicen eller lagen så ej kräver. Det kan vara nödvändigt t.ex till leveransföretag som ska leverera din vara, hantverkare som ska montera din tapet, bokföring eller i kontakt med myndighet eller rättstvist. Genom ditt köp godkänner du dessa villkor och lämnar ditt samtycke till att vi behandlar dina personuppgifter enligt ovan.